FibroLaser i väg- och tågtunnlar

Marknadsspecifikt

Tunnel

Människor, fordon och infrastruktur måste skyddas mot brand med största möjliga tillförlitlighet:

Snabbt och exakt brandskydd: Meddelande om brandens riktning och storlek – för selektiv aktivering av lämpliga system; Kontinuerligt skydd längs hela tunnelsystemet (vägtunnel, tågtunnel, etc.)

Lösning

  • En exakt lokalisering av en värmepunkt ger ett mycket effektivt skydd

  • Aktivera brandlarm, ventilatorer och hitta en värmepunkt för att aktivera brandsläckning

  • FibroLaser™-teknik möjliggör kontinuerlig temperaturmätning av upp till 2 x 4 km kabel (max. 8 km)

  • Kablar som tål smuts, rök, syra och elektrisk störning


Sammanfattning

  • Pålitligt system från en erfaren partner: Den installerade basen inkluderar mer än 2 000 km kabel över hela världen

  • Inget underhåll i tunneln

  • Siemens har drygt 15 års erfarenhet av att skydda tunnlar med FibroLaser


Referenser

Vägtunnlar:

  • Mont Blanc-tunneln (Frankrike/Italien)

  • San Bernardino-tunneln (Schweiz)

  • Rennsteig-tunneln (Tyskland)

  • Lecco-tunneln (Italien)

  • Funing-tunneln (Kina)

  • KP Expressway (Singapore)

Tågtunnlar:

  • Indra-järnvägstunneln (Spanien)

  • MRTA Metro (Thailand)

  • Betuwe Route-järnvägstunneln (Nederländerna)

  • Orte-järnvägstunneln (Italien)